BOEKHOUDEN

MET

EXACT ONLINE


De alles in één oplossing!


Bij WEA werken wij veel met Exact Online, de bedrijfssoftware met ruim 400.000 MKB bedrijven als klant. Met Exact Online heb je een alles-in-1 pakket voor jouw digitale administratie. Door dit systeem wordt je administratie zo makkelijk mogelijk gemaakt. In combinatie met WEA zorgen wij ervoor dat je hier haast geen omkijken naar hebt.


Met onze ruime ervaring in bedrijfsadministratie en de implementatie van Exact Online worden je bedrijfsprocessen geoptimaliseerd. Wij zorgen voor een optimale inrichting van de software en voor een integratie met andere programma’s of applicaties. Samen met jou bepalen we welk abonnement het beste bij jouw bedrijf, wensen en behoeftes past.


Overzichtelijk dashboard

Doordat de administratie altijd goed en actueel kan worden bijgehouden, is de boekhouding meteen up-to-date. Met het gebruiksvriendelijke dashboard is direct inzicht in de financiële positie. Het dashboard toont het balans, winst en verlies van jouw bedrijf. Bovendien toont het een duidelijk overzicht van de openstaande facturen van debiteuren, een overzicht van de openstaande inkoopfacturen en andere boekingen en documenten.


Download onze Whitepaper; De kracht van cijfers


Whitepaper download

Efficiëntie en Nauwkeurigheid

Bij WEA Naaldwijk begrijpen we dat efficiëntie en nauwkeurigheid cruciaal zijn in moderne boekhouding. Daarom hebben we gekozen voor Exact Online als onze favoriete boekhoudtool. Met Exact Online kunnen we gegevens moeiteloos beheren, in realtime samenwerken en financiële processen stroomlijnen. Dit betekent dat onze klanten profiteren van een nauwkeurige en up-to-date boekhouding, waardoor ze meer tijd kunnen besteden aan hun kernactiviteiten en zakelijke groei.

 

Naadloze Samenwerking en Toegankelijkheid

Onze samenwerking met Exact Online stelt ons in staat om naadloos met onze klanten te communiceren en samen te werken. Met toegang tot dezelfde gegevens en rapporten kunnen we snel en doelgericht advies bieden. Daarnaast kunnen onze klanten altijd en overal inloggen om hun financiële status te bekijken en belangrijke inzichten te verkrijgen. Dit betekent dat we samen de controle hebben over financiële beslissingen, waarbij we profiteren van een optimale samenwerking en toegankelijkheid.

Innovatie en Toekomstbestendigheid

Bij WEA Naaldwijk staan we voor innovatie en het omarmen van de toekomst. Het gebruik van Exact Online als onze boekhoudtool sluit naadloos aan bij deze visie. Exact Online evolueert voortdurend en biedt nieuwe functies en mogelijkheden om aan de veranderende behoeften van bedrijven te voldoen. Als partners van Exact Online kunnen we onze klanten voorzien van de nieuwste technologieën en trends in de boekhoudwereld, waardoor ze altijd een stap vooruit blijven.



JOOST

VAN

WEA.

Financieel
dashboard

Speciaal ingericht voor jouw branche.

24/7
actueel inzicht

Met realisatie, begroting én forecast.

Naar real-time koppelingen

Met ERP, HR en financiële systemen.

De Volgend
jaarrekening©

Prognoses voor komend jaar.


Wil jij ook inzicht in jouw volgende jaarrekening?


De Volgende Jaarrekening is een uniek product van WEA. Het geeft je automatisch inzicht in jouw toekomstige cijfers. Dat maakt het een ideale tool bij het realiseren van jouw bedrijfsmatige doelen. Probeer nu zelf ook de Volgende Jaarrekening en je zult zien dat ondernemen zoveel makkelijker wordt!



BEHAAL JOUW

DOELSTELINGEN

MET JOOST


Meer rendement uit jouw onderneming !


Winstmaximalisatie, daar helpen wij jouw onderneming graag bij. Ons team is
onderdeel van WEA Accountants & Adviseurs, een vooraanstaand kantoor binnen de accountancy met een duidelijke focus op innovatie. Door jouw bedrijfsdata zo efficiënt en transparant mogelijk inzichtelijk te maken, helpen wij je de winst van jouw bedrijf te maximaliseren. Zo hebben wij verschillende bedrijven al geholpen het rendement met wel 20 procent te verhogen! Hiervoor hebben wij unieke software ontwikkeld, genaamd Joost. Joost helpt enerzijds bedrijven en instellingen veel tijd en kosten te besparen en anderzijds het management van gedetailleerde inzichten en begrotingen te voorzien. Ook krijgen organisaties iedere maand een liquiditeitsbegroting. Joost geeft de hele week, 24 uur per dag, grip op de financiële toekomst van de ondernemer.


Bewust bezig met cijfers

Door te werken met Joost ben jij, als ondernemer, een stuk bewuster bezig met de cijfers van jouw bedrijf. Daarnaast bespreek jij met jouw account ‘de stand van zaken’ en spreek je een af voor de volgende maand. Het is direct duidelijk hoe je dit doel kunt behalen, welke stappen hiervoor nodig zijn en hoe je hier bewust mee aan de slag gaat. Sterker, bij veel van onze klanten die met Joost werken zien wij dat deze doelen iedere maand overtroffen worden!


Download onze Whitepaper; Meer grip op je kasstroom


Whitepaper download
  • Inzicht in jouw (volgende) jaarrekening
  • Snel en efficiënt inzicht in alle scenario’s
  • Minder kosten
  • Meer winst
  • Geen verrassingen


Snel en efficiënt alle scenario’s op een rijtje!


Met behulp van Joost kun je ook verschillende scenario’s tonen aan de hand van beslissingen die jij, als ondernemer, kunt maken. Jouw accountant zorgt ervoor dat jij, binnen de Joost-omgeving, direct inzicht hebt in wat een eventuele beslissing betekent voor jouw liquiditeit. Met Joost is dat echt binnen handomdraai gedaan, terwijl bij andere accountantskantoren dergelijke aanvragen en berekening nu eenmaal tijd kosten. Toch lopen wij het liefst persoonlijk de verschillende scenario’s met jou door; zo coachen wij bij het maken van de juiste beslissingen die de winst maximaliseren.


Data



“We zetten de komende jaren in op innovatie rondom het product Joost, waarbij financiële en niet-financiële data worden verrijkt tot managementinformatie voor ondernemingen. Deze data presenteren we via de Joost portal in een custom made dashboard aan onze klanten”, aldus Jos van Kester, accountant-ondernemer bij WEA Naaldwijk.

 

De Volgend Jaarrekening©

Met het concept van De Volgend Jaarrekening© wordt de financiële data van de voorgaande boekjaren aangewend als input voor een ‘robot begroting/forecast’. Deze unieke en zelfontworpen functie van Joost maakt het mogelijk om de jaarrekening over het aankomende jaar te presenteren. Hierdoor behoren financiële verassingen tot het verleden en kan er optimaal gebruik worden gemaakt van deze managementinformatie om betere prestaties te behalen en de winst binnen het bedrijf te maximaliseren. Financiële risico’s worden tot het minimum beperkt en dat geeft mogelijkheden, tijd en vertrouwen om de onderneming te exploiteren.

Expertise



Joost is de accountant van nu, met de expertise van de grote landelijke kennisorganisatie WEA Accountants & Adviseurs. Joost geeft de hele week, 24 uur per dag, grip op de financiële toekomst van de ondernemer.


GERELATEERDE ARTIKELEN.

25 februari 2025
1. Voorlopige forfaits banktegoeden en schulden box 3 2025 bekend Bij het berekenen van uw box 3 de voorlopige aanslag IB 2025 rekent de Belastingdienst met een voorlopig vastgesteld forfaitair rendement van 1,44% voor banktegoeden en 2,62% voor schulden. Het definitieve forfaitaire rendement voor banktegoeden en schulden wordt pas begin 2026 bekendgemaakt. Voor alle overige bezittingen in box 3 is het forfaitaire rendement voor 2025 wel al definitief vastgesteld. Dit bedraagt in 2025 5,88%. Door verschillende uitspraken van de Hoge Raad in 2024 moet de Belastingdienst uw box 3-heffing vaststellen op basis van uw werkelijke rendement als dit lager is dan de box 3-heffing berekend op grond van de forfaitaire rendementspercentages. Bij het berekenen van de voorlopige aanslag houdt de Belastingdienst echter geen rekening met uw werkelijke rendement in 2025. Het werkelijke rendement kan namelijk pas na afloop van 2025 berekend worden. 2. Online aanvragen Verklaring betalingsgedrag Een inlener of doorlener aan wie u personeel uitleent of de aannemer door wie u als onderaannemer wordt ingeschakeld, kan u vragen om een Verklaring betalingsgedrag te overleggen. Met zo’n verklaring kunt u aantonen dat u aan uw aangifte- en betalingsverplichtingen voor de loonheffingen en/of btw voldoet. Dit is voor de inlener, doorlener of aannemer van belang, omdat deze aansprakelijk gesteld kan worden als u niet aan deze verplichtingen voldoet. Het aanvragen van een verklaring betalingsgedrag kan nu ook online met DigiD. De Belastingdienst streeft ernaar om binnen één week op uw onlineaanvraag te beslissen. In de loop van 2025 wordt ook het online aanvragen met eHerkenning mogelijk. 3. Vóór 1 maart 2025 aangifte schenkbelasting van schenking 2024 Ontving u in 2024 een of meer schenkingen van uw ouder(s) met een totale waarde hoger dan € 6.633, dan moet u een aangifte schenkbelasting indienen. Datzelfde geldt als u in 2024 een of meer schenkingen van dezelfde schenker (niet uw ouders) ontving met een totale waarde hoger dan € 2.658. Ook als u in 2024 een beroep kon doen op de eenmalig verhoogde vrijstelling voor een schenking van een ouder aan een kind (in 2024 € 31.813 voor vrije besteding en € 66.268 voor besteding aan een dure studie), moet u een aangifte schenkbelasting indienen. De aangifte schenkbelasting 2024 moet vóór 1 maart 2025 door de Belastingdienst ontvangen zijn. U doet de aangifte digitaal op mijn.belastingdienst.nl (hiervoor heeft u DigiD nodig) of op papier . 4. Binnenkort afrekening WKR 2024 De vrije ruimte in de WKR bedroeg in 2024 1,92% van uw totale loonsom tot en met € 400.000 en 1,18% daarboven. Wees u in 2024 totaal meer vergoedingen, verstrekkingen en terbeschikkingstellingen aan dan uw vrije ruimte, dan betaalt u over dit meerdere 80% eindheffing. Deze eindheffing geeft u uiterlijk aan in uw tweede aangifte loonheffingen van 2025. Als u per maand aangifte doet, is de deadline hiervoor 31 maart 2025. Doet u per 4 weken aangifte, dan is de deadline 23 maart 2025. Heeft u uw WKR over 2024 al op orde? Houd er rekening mee dat niet alle WKR-kosten uit de salarisadministratie volgen. Een deel van deze kosten moet u waarschijnlijk halen uit uw financiële administratie. Beoordeel nu al de hoogte van de aangewezen kosten in de vrije ruimte in 2024, zodat de afrekening in de tweede aangifte loonheffingen 2025 straks soepel kan verlopen. Heeft u daarbij hulp nodig, dan helpen wij u uiteraard graag. 5. Loonheffing bij feest op de zaak of elders? Een feest voor uw werknemers kan loon zijn waarover uw personeel dan loonbelasting betaalt. Een en ander hangt af van de plek van het feest en welke keuzes u maakt. Een feest op de zaak vormt bijvoorbeeld geen loon voor uw personeel. Alleen voor een maaltijd op het feest moet u in 2025 € 3,95 per maaltijd tot het loon van de werknemer rekenen. Komt de werknemer met zijn partner, dan telt u 2 x € 3,95 tot het loon van de werknemer. Een feest elders is wel loon voor uw personeel. Het loon bestaat dan uit alle werkelijke kosten van het feest, ook de kosten van een ingehuurde band en de werkelijke kosten van de maaltijd (die u dan niet kunt ‘afkopen’ voor € 3,95 per maaltijd). U kunt echter ook zelf de loonheffing voor uw rekening nemen. De maaltijd (bij het feest op de zaak) en de werkelijke kosten (bij het feest elders) wijst u dan aan in de vrije ruimte van de WKR. Alleen bij overschrijding van de vrije ruimte in een jaar, betaalt u dan 80% eindheffing over deze overschrijding. 6. Ook bij outdoor 9% btw mogelijk Voor het gelegenheid geven tot sportbeoefening in of vanuit een (sport)accommodatie geldt het 9% btw-tarief. Er moet dan sprake zijn van een exclusief gebruiksrecht van de ‘accommodatie’ (denk aan sporthal, sportveld, maar ook een exclusief gebruikte afgebakende weg) of de sportbeoefening moet plaatsvinden vanuit een accommodatie (denk aan een kleedgelegenheid). Volgens de Hoge Raad hoeft het gebruik van de accommodatie op zichzelf niet noodzakelijk te zijn voor het sporten, als de accommodatie gebruikt wordt voor het geven van instructie en/of als de sporters zich hier gereedmaken voor de sport. Dit betekent dat ondernemers die surflessen en andere sportieve outdooractiviteiten verzorgden vanuit zeecontainers en een strandpaviljoen, ook het 9% btw-tarief konden toepassen. Let wel, het gaat hier om sporten bij commerciële (dat wil zeggen winst beogende) aanbieders. Voor sporten bij niet-winst beogende aanbieders, denk aan de plaatselijke voetbalvereniging, geldt namelijk een btw-vrijstelling.
25 februari 2025
De Belastingdienst komt met een alternatieve aanlevermethode voor DAC7. Dit alternatief is bestemd voor kleinere platformexploitanten. Totdat het alternatief beschikbaar is, zal slechts beperkt op de rapportageplicht gehandhaafd worden. DAC7 De verplichting volgens DAC7 betekent dat exploitanten van onlineplatformen die aan de criteria van de DAC7 voldoen, gegevens over zichzelf en gegevens van bepaalde verkopers, verhuurders en dienstverleners die via hun platform goederen of diensten verkopen of onroerend goed verhuren, moeten verzamelen, verifiëren en rapporteren aan de Belastingdienst. De gegevens inzake de verkopende partij betreffen onder meer de persoonlijke gegevens, waaronder NAW-gegevens, BSN of RSIN, het aantal transacties en de omzet. Problemen De Belastingdienst constateert dat vooral kleinere platformen moeite hebben met de rapportageplicht. De oorzaak is deels onbekendheid met DAC7, maar ook onduidelijkheid over de criteria en de aanlevermethode spelen een rol. Ook de complexiteit en kosten van rapporteren zijn een hinderpaal. Alternatief De Belastingdienst werkt daarom aan een alternatief voor DAC7 voor kleinere platformen met slechts enkele te rapporteren gegevens. Dit alternatief was niet voor 31 januari 2025 beschikbaar, de datum waarop de rapportages uiterlijk moesten worden aangeleverd. Beperkt handhaven Totdat de alternatieve rapportagemethode beschikbaar is, zal de Belastingdienst echter beperkt op de rapportageplicht handhaven. Ondernemers die van de alternatieve rapportagemethode gebruik willen maken, kunnen dit per e-mail melden bij de Belastingdienst via DAC7@belastingdienst.nl . Wel alvast starten Platformexploitanten moeten wel al beginnen met het verzamelen, identificeren en verifiëren van gegevens over hun gebruikers. Wettelijk bestaat namelijk de plicht dit al vóór 1 januari 2025 te doen. Zodra de alternatieve aanlevermethode beschikbaar is, dienen deze rapportages zo spoedig mogelijk aangeleverd te worden. De Belastingdienst zal vanaf dat moment ook weer normaal gaan handhaven.
25 februari 2025
Eind 2024 is een nieuw besluit over onder meer de toepassing van het 9% btw-tarief gepubliceerd. Dit besluit bevat twee wijzigingen voor de toepassing van het 9% btw-tarief bij schilderen en stukadoren van woningen. 9% btw schilderen en stukadoren Het schilderen en stukadoren van oudere woningen is belast met 9% btw in plaats van 21% btw. Het gaat daarbij om woningen die twee jaar of ouder zijn na het tijdstip van de eerste ingebruikname. Tip! Bij controle of het 9% btw-tarief terecht is toegepast, kijkt de Belastingdienst onder meer naar de gegevens uit de BAG (Basisregistraties Adressen en Gebouwen) en de BRP (Basisregistratie Personen). Deel woning/deel bedrijfspand tot 1 juli 2025 In het oude besluit was goedgekeurd dat panden die deels als woning en deels als bedrijfspand gebruikt worden, geheel worden aangemerkt als woning als het pand voor meer dan 50% wordt gebruikt voor particuliere bewoning. Als het pand twee jaar of ouder is, kan dan voor het schilderen en stukadoren van het gehele pand het 9% btw-tarief worden toegepast. Deze goedkeuring uit het oude besluit is in het nieuwe besluit vervallen, maar kan tot 1 juli 2025 nog worden toegepast. Deel woning/deel bedrijfspand vanaf 1 juli 2025 Vanaf 1 juli 2025 is dat dus niet meer toegestaan. Vanaf die datum mag het 9% btw-tarief alleen nog worden toegepast voor het deel van het pand dat voor particuliere bewoning wordt gebruikt. Voor het schilderen en stukadoren van het andere deel geldt het 21% btw-tarief. Er moet dus een splitsing plaatsvinden. Let op: Deze splitsing moet tot 1 juli 2025 ook al worden gemaakt als het pand voor 50% of minder gebruikt wordt voor particuliere bewoning. Gemeenschappelijke ruimten en voorzieningen Bij het schilderen en stukadoren van gemeenschappelijke ruimten en voorzieningen in appartementsgebouwen, verzorgingstehuizen/aanleunwoningen, verpleeg- en verzorgingsinstellingen en dergelijke kan ook het 9% btw-tarief toegepast worden als dat voor de woongedeelten ook het geval is. Bij gemeenschappelijke ruimten en voorzieningen moet u denken aan de hal, het trappenhuis, de lift, de eetzaal, de recreatieruimte en dergelijke. In het nieuwe besluit is toegevoegd dat een splitsing moet plaatsvinden als de gemeenschappelijke ruimten en voorzieningen behalve voor particuliere bewoning ook voor andere doeleinden worden gebruikt. De splitsing moet dan plaatsvinden op basis van het deel van het gebouw bestemd voor particuliere bewoningen en het deel bestemd voor andere doeleinden. Bij andere doeleinden moet u bijvoorbeeld denken aan bedrijfsdoeleinden. Op het aldus berekende deel dat voor andere doeleinden bestemd is, kan het 9% btw-tarief niet worden toegepast.
Share by: